KONKURS LIDERZY IT 2016

BI Trends - business intelligence

Jednolity Plik Kontrolny (JPK)

Jednolity Plik Kontrolny (JPK)

Opis

Jednolity Plik Kontrolny (JPK) to ostatnio często poruszany temat zarówno wśród finansistów, jak i prawników. Pojęcie JPK związane jest z wprowadzeniem nowego wymogu prawnego. W związku z tą zmianą w przypadku prowadzenia przez firmę ksiąg podatkowych przy użyciu programów komputerowych, organ podatkowy może żądać przekazania całości lub części tych ksiąg oraz dowodów księgowych w postaci elektronicznej. Odbywać się to będzie właśnie przy pomocy JPK, czyli pliku o uzgodnionej strukturze logicznej. Od 1.07.2016 przepis dotyczy jedynie dużych firm, ale w ciągu 2 lat zacznie obowiązywać także przedsiębiorstwa z sektora MŚP.


Przygotowanie odpowiedniego rozwiązania to bardzo złożone przedsięwzięcie dla firm. Działy finansowe powinny skupić się na analizie systemów pod kątem uwzględniania wymaganych danych. Z kolei działy IT muszą zapewnić odpowiednie dostosowania w firmowych systemach informatycznych.
Rozwiązanie oferowane przez BPX S.A. umożliwia generowanie plików JPK w oparciu o dane z różnych systemów informatycznych. Podstawą rozwiązania jest platforma Business Discovery Qlik Sense umożliwiająca pobranie danych i przygotowanie ich zgodnie z wymaganiami Ministerstwa Finansów. Zaawansowana technologia In-Memory umożliwia łatwe i szybkie dostosowania rozwiązania do praktycznie dowolnego systemu ERP.


Rozwiązanie BPX S.A. na bazie przygotowanych w Qlik Sense danych oraz udostępnionych przez ustawodawcę schematów danych umożliwia utworzenie pliku XML spełniającego wszystkie wymagania. Wszystkie wysłane do Urzędu Skarbowego dane przechowywane są w postaci skompresowanej umożliwiającej ich późniejszą weryfikację.


www.bpxglobal.pl/jpk

Innowacyjność rozwiązania / usługi w porównaniu do rozwiązań dostępnych na rynku?

Asocjacyjna baza danych umożliwia analizę danych w różnych kierunkach, w efekcie czego raportowanie jest bardziej elastyczne.  Technologia In-memory istotnie skraca czas dostępu do danych.


Poza tym, że nasze rozwiązanie da się dostosować praktycznie do każdego źródła danych – rozwiązanie jest też elastyczne
w kontekście dostosowania do zmieniających się wymagań prawnych. Ministerstwo Finansów już dzisiaj planuje  wprowadzenie dalszych struktur, m.in.: dla środków trwałych, sprzedaży fiskalnej. Niewykluczone są również dalsze zmiany w kontekście już opublikowanych struktur dla ksiąg rachunkowych, wyciągów bankowych, magazynu, faktur VAT i ewidencji VAT. 

Trzy najistotniejsze cechy wyróżniające rozwiązanie / usługę

Rozwiązanie BPX. S.A.:



  • jest rozwiązaniem opartym o technologie In-memory

  • umożliwia dostosowanie do praktycznie dowolnych systemów ERP

  • umożliwia archiwizowanie danych wysłanych do Urzędu Skarbowego i odczytanie ich przez użytkownika.

Informacje o firmie

BPX S.A. to firma doradcza, której trzon tworzą konsultanci, zajmujący się wdrożeniami systemów informatycznych klasy ERP i Business Intelligence, produkowanych przez liderów rynku tego typu oprogramowania.


W ofercie firmy BPX S.A. są także usługi konsultingowe, których celem strategicznym jest zwiększanie efektywności zarządzania. Naszym zdaniem, tylko połączenie takich elementów, jak optymalizacja procesów na poziomie ich koncepcji i wdrożenie systemu informatycznego wysokiej klasy, pozwala na sprawną ewidencję bieżących zdarzeń, automatyzację wielu operacji i bardziej efektywne gospodarowanie zasobami przedsiębiorstwa. Systemy, które oferujemy, mogą obejmować większość obszarów funkcjonalnych w firmie. Jednak w sytuacji, gdy firma posiada już podstawowe komponenty, nasz zespół może podjąć się wdrożenia dodatkowych funkcjonalności.

Jednolity Plik Kontrolny (JPK)
Jednolity Plik Kontrolny (JPK)

Jednolity Plik Kontrolny (JPK) to ostatnio często poruszany temat zarówno wśród finansistów, jak i prawników. Pojęcie JPK związane jest z wprowadzeniem nowego wymogu...

zobacz więcej - kliknij

Ilość głosów: 0

Industry Dedicated IT Solutions - informatyczne rozwiązania branżowe

SaldeoSMART

SaldeoSMART

Opis

SaldeoSMART to innowacyjny program do odczytywania faktur i ich elektronicznego obiegu w firmie.


Program eliminuje pracę z dokumentami papierowymi. Dzięki zastosowaniu technologii OCR system dane z dokumentu są automatycznie wprowadzane do systemu i na ich podstawie dokument trafia w odpowiedni obieg w firmie. System jest wyposażony w mechanizmy sztucznej inteligencji, które pozwalają na znaczące przyspieszenie procesu akceptacji dokumentów i ich późniejszego księgowania.


SaldeoSMART integruje się z ponad 20-stoma popularnymi programami księgowymi i systemami klasy ERP.


Dostarcza zaawansowaną technologię i sprawdzone modele organizacji pracy z dokumentami z wykorzystaniem elastycznego obiegu dokumentów w firmie, którego wdrożenie powala na oszczędność czasu i zmniejszenie kosztów firmy. Dodatkowo stanowi nowoczesne, elektroniczne archiwum dokumentów z dostępem dla wielu osób i możliwością wielostopniowych uprawnień dla użytkowników oraz zaawansowaną wyszukiwarką. Pozwala również na dostęp do obrazu dokumentu bezpośrednio z zewnętrznych programów.


Dostępny jest w trzech modelach: – jako oprogramowanie w modelu SaaS, – w wersji lokalnej instalowanej na serwerach własnych firmy, lub – wersji pudełkowej z funkcjonalnym mini-serwerem w pakiecie.


www.saldeosmart.pl

Innowacyjność rozwiązania / usługi w porównaniu do rozwiązań dostępnych na rynku?

1. Eliminacja ręcznego wprowadzania dokumentu do obiegu – dzięki zastosowaniu technologii OCR system samodzielnie odszukuje dane potrzebne do rejestracji dokumentu w systemie i jego wprowadzenia do odpowiedniego obiegu w firmie, obsługuje różne typy dokumentów (faktury, umowy, zamówienia, pisma).


2. Specjalizacja w zakresie dokumentów księgowych – system stworzony we współpracy ze specjalistycznymi biurami rachunkowymi pozwala na rozdekretowanie dokumentów księgowych (faktur) bezpośrednio w systemie i ich przeniesienie do programu księgowego lub systemu ERP. System wyposażony jest w mechanizmy samouczące, które podpowiadają dekretację i automatyzują proces księgowania.


3. Elastyczność konfiguracji obiegu – intuicyjny i elastyczny kreator konfiguracji pozwala na szybkie wdrożenie i możliwość dokonywania zmian w procesie w każdym momencie pracy z aplikacją.

Najważniejsze wdrożenia

1. "I. O. VENEZIA" – ogólnopolska sieć salonów obuwniczych


2. FRANKI SK Sp. z o.o. – firma budowlana


3. Telepizza Poland Sp. z o.o. - ogólnopolska sieć pizzerii


4. General Property Sp. z o.o. – zarządzanie nieruchomościami


5. Liczne biura rachunkowe i kancelarie podatkowe: np. ZAUFANY KSIĘGOWY Sp. z o.o. (Żyrardów), JGA Doradztwo Podatkowe Sp. z o. o. (Katowice), Krzysztof Sudoł Kancelaria Podatkowa TRYBUT (Warszawa), Podatkomat - interaktywne biuro rachunkowe (Wrocław), Pc Partner Piotr Cybula Kancelaria Biegłego Rewidenta (Kraków)

Trzy najistotniejsze cechy wyróżniające rozwiązanie / usługę

1. Zastosowanie technologii OCR przy wprowadzaniu dokumentów do elektronicznego obiegu


2. Dostosowanie obiegu dokumentów do zastosowania dla dokumentów księgowych (wymogi księgowe, dostosowanie do przepisów prawa)


3. Liczne integracje z programami księgowymi i systemami ERP, które umożliwiają przenoszenie dokumentów bezpośrednio do tych programów z wyeliminowaniem ręcznego wprowadzania

Informacje o firmie

Producentem aplikacji SaldeoSMART jest firma BrainSHARE IT Sp. z o.o.


Firma założona w 2009 roku specjalizuje się w dostarczaniu rozwiązań automatyzujących proces obiegu dokumentów i ich księgowania. Tworzy systemy oparte o technologię OCR oraz elementy sztucznej inteligencji.
Wieloletnie doświadczenie oraz współpraca ze specjalistami pozwoliła na dostarczenie rozwiązań wspomagających pracę kilku tysięcy klientów o różnym profilu działalności: księgowo- finansowym, handlowym, usługowym, produkcyjnym, spożywczym czy budowlanym. 

SaldeoSMART
SaldeoSMART

SaldeoSMART to innowacyjny program do odczytywania faktur i ich elektronicznego obiegu w firmie. Program eliminuje pracę z dokumentami papierowymi. Dzięki zastosowaniu technologii...

zobacz więcej - kliknij

Ilość głosów: 0

Network - infrastruktura sieciowa

NetCrunch

NetCrunch

Opis

Oprogramowanie NetCrunch umożliwia zaawansowane monitorowanie sieci firmowej, działających w niej systemów i aplikacji w czasie rzeczywistym i powiadamianie o wykrytych problemach w celu zapobiegania awarii i minimalizacji ryzyka przestojów. Dane o pracy sieci i jej składowych są zbierane i przetwarzane w jednym miejscu i prezentowane w czasie rzeczywistym na wielu ekranach równocześnie, co zapewnia szybki wgląd w stan sieci i skuteczną diagnostykę wykrytych problemów.


Dla pracowników działu IT jest to niezastąpione rozwiązanie do bieżącej weryfikacji dostępności i wydajności kluczowych zasobów i usług które umożliwiają prawidłową pracę firmy. Raporty z NetCruncha wykorzystywane są często do celów audytowych, weryfikacji spełniania norm bezpieczeństwa czy rozliczenia realizacji umów z zewnętrznymi dostawcami IT. Zarządowi firmy informacje z NetCruncha pozwalają podjąć uzasadnione decyzje inwestycyjne dotyczące kierunków rozwoju infrastruktury IT wspierających realizacje celów biznesowych.


Wdrożenie NetCruncha zajmuje niewiele czasu gdyż nie wymaga instalowania żadnych agentów na monitorowanych urządzeniach i nie wymaga umiejętności programistycznych. Dzięki solidnej obsłudze SNMP (vl-3) oraz wbudowanemu kompilatorowi MIB, NetCrunch bez problemu może monitorować dowolne urządzenie sieciowe dostępne na rynku. Zgodnie z najwyższymi normami bezpieczeństwa, monitoruje serwery w sposób bezagentowy.


Infrastruktura IT to nie tylko komputery. Na sprawne działanie biznesu i samej infrastruktury sieciowej wpływa również wiele dodatkowych urządzeń takich jak; klimatyzatory, centrale telefoniczne, kamery, systemy alarmowe, urządzenia pomiarowe, urządzenia automatyki, urządzenia Internetu Rzeczy, itp. Niektóre dane istotne dla pelnego obrazu kondycji firmy mogą pochodzić z jeszcze bardziej nietypowych źródeł – z pliku, strony webowej, bazy danych lub prostego skryptu – również takie dane mogą być zbierane i przetwarzane przez NetCruncha.


Oprogramowanie NetCrunch, wiodący produkt krakowskiej firmy AdRem Software to oferta kompleksowego i elastycznego monitorowania sieci w konkurencyjnej cenie, używana przez administratorów i inżynierów IT w tysiącach organizacji i firm wielu branż w ponad 80 krajach świata.


http://www.adrem.com.pl/netcrunch/

Innowacyjność rozwiązania / usługi w porównaniu do rozwiązań dostępnych na rynku?

1. Inteligentne podejscie do monitorowania i przetwarzania ogromnej ilości danych – automatyzacja tego co oczywiste (monitorowanie w oparciu o reguły, minimalizacja fałszywych alertów, automatyczne zdalne akcje naprawcze)


2. Bardzo szerokie możliwości monitorowania dzięki wbudowanemu kompilatorowi MIBów pozwala na monitorowanie praktycznie każdego urządzenia wspierającego protokołu SNMP, niezależnie od jego producenta.


3. Niezwykła wydajność i skalowalność rozwiązania – jedna instancja programu NetCrunch może monitorować i przetwarzać w sposób ciągły nawet 650 tysięcy parametrów jednocześnie, co daje wydajnosć co najmniej o rząd wyższą niż programy konkurencji.



1.        Inteligentne podejscie do monitorowania i przetwarzania ogromnej ilości danych – automatyzacja tego co oczywiste (monitorowanie w oparciu o reguły, minimalizacja fałszywych alertów, automatyczne zdalne akcje naprawcze)


2.        Bardzo szerokie możliwości monitorowania dzięki wbudowanemu kompilatorowi MIBów pozwala na monitorowanie praktycznie każdego urządzenia wspierającego protokołu SNMP, niezależnie od jego producenta.


Niezwykła wydajność i skalowalność rozwiązania – jedna instancja programu NetCrunch może monitorować i przetwarzać w sposób ciągły nawet 650 tysięcy parametrów jednocześnie, co daje wydajnosć co najmniej o rząd wyższą niż programy konkurencji.

Najważniejsze wdrożenia

Miasto Werona (Włochy) – monitorowanie kamer i świateł ruchu drogowego


Port lotniczy Doha (Katar) – monitorowanie serwerów czasu


Narodowa agencja policji w Japonii – monitorowanie infrastruktury sieciowej


Uniwersytet Hawajski – monitorowanie infrastruktury badawczej 3 km pod powierzchnią oceanu

Trzy najistotniejsze cechy wyróżniające rozwiązanie / usługę


  1. Dynamiczne, hierarchiczne mapy i widoki sieci, na bieżąco wyświetlające stan sieci i umożliwiające szybki wgląd i diagnostykę sieci.

  2. Wbudowane reguły monitorowania – nie wymaga żmudnej pojedyńczej konfiguracji, pozwala na szybkie wdrożenia i bezporblemową zmianę ustawień nawet dla dużej ilości urządzeń jednocześnie

  3. Elastyczny dostęp do danych – ze stacji roboczej, dowolnej przeglądarki czy smartfona. Produkt zaprojektowany do działania w trybie pełnoekranowym na wielu monitorach.

Informacje o firmie

AdRem Software to polska firma z biurem w Nowym Jorku i główną siedzibą w Krakowie, posiadająca  klientów w ponad 80 krajach na całym świecie. Firma tworzy programy do zarządzania i monitorowania sieci komputerowych, przeznaczone dla średnich firm i organizacji. AdRem Software dostarcza inteligentny system NetCrunch do monitorowania stworzony tak, żeby uprościć konfigurację nawet w złożonych sieciach. NetCrunch gromadzi dane o pracy i wydajności urządzeń sieciowych, serwerów, systemów i aplikacji, co umożliwia szybką diagnostykę i usuwanie problemów w sieci. Program umożliwia zaawansowaną analizę i prezentację danych na wielu ekranach równocześnie. Program dostępny jest w kilku językach, w tym w wersji polskiej i japońskiej.

NetCrunch
NetCrunch

Oprogramowanie NetCrunch umożliwia zaawansowane monitorowanie sieci firmowej , działających w niej systemów i aplikacji w czasie rzeczywistym i powiadamianie o wykrytych...

zobacz więcej - kliknij

Ilość głosów: 0